Ήταν 24 Ιουλίου 1985, απογευματινές ώρες όταν το αεροσκάφος Beechcraft King Air A90 RU-21A πραγματοποίησε αναγκαστική προσθαλάσσωση ανοιχτά του κόλπου της Αναβύσσου.
Το αεροσκάφος ήταν του αμερικάνικου στρατού και πετούσε σε σχηματισμό με άλλα τρία αεροσκάφη, όταν υπέστη μηχανική βλάβη.Είχε αναχωρήσει από Γερμανία, με τελικό προορισμό Ισραήλ, μέσω Αβιάνο (Ιταλίας) και Ελληνικού (Ελλάδας).Ήταν εξοπλισμένο με τεχνολογία ανθυποβρυχιακού πολέμου και εντοπισμού.
Το πλήρωμα του ήταν τριμελές και αποτελείτο από τον κυβερνήτη, τον συγκυβερνήτη και έναν ασυρματιστή. Οι επιβαίνοντες διασώθηκαν από το πλοίο Ε/Γ Ναιάς που έπλεε σε κοντινή απόσταση, παραπλεύρως των νήσων Φλεβών.
Οι επιβαίνοντες βγήκαν από το αεροσκάφος και παρέμειναν πάνω στην άτρακτο του, ενώ αυτό βυθιζόταν. Οι ναυαγοί περισυλλέχθηκαν από διασωστική λέμβο του Ε/Γ Ναιάς. Δεν δήλωσαν στοιχεία, ενώ ο ένας μετέφερε βαλίτσα με χειροπέδα.
Με την άφιξη τους στο λιμάνι του Πειραιά, προσωπικό από την Αμερικάνικη Πρεσβεία τους παρέλαβε άμεσα. Άμεσα ξεκίνησαν και οι έρευνες για τον εντοπισμό του βυθισμένου αεροπλάνου και για την ανάσυρση εξοπλισμού και τμημάτων του.Από τότε το γεγονός αποσιωποιήθηκε.
Μέχρι που το αεροσκάφος τυχαία ανακαλύφθηκε μέσα στον κόλπο της Αναβύσσου και σε κοντινή σχετικά απόσταση απ’ την ακτή. Εικάζεται ότι τράτες το μετέφεραν με τα δίχτυα τους μέχρι το σημείο που βρίσκεται τώρα.
Κείτεται αναποδογυρισμένο, ελαφρά ακουμπισμένο πάνω σε ένα κομμάτι ξέρας. Το ουραίο τμήμα του απουσιάζει και δεν έχει βρεθεί. Ο ένας κινητήρας του βρίσκεται σε απόσταση 50 μέτρων προς τα ανοιχτά, ενώ αγνοείται η τύχη του δεύτερου. Διάσπαρτα είναι τα συντρίμμια τριγύρω, σε ακτίνα τουλάχιστον 50 μέτρων, ίσως και περισσότερο.
Δείτε το όπως το κατέγραψε με το drone του ο Αργύρης Σταμάτιδης :